Tekstgrootte
Interne vertrouwenspersoon, externe vertrouwenspersoon en klachtenregeling
CPOW is een organisatie die streeft naar kwaliteit waarbij veel ruimte wordt geboden aan de professionals en de omgeving. Professionals krijgen de ruimte om kwalitatief goed onderwijs te leveren en doen dit in een succesvol samenspel met ouders en verzorgers. Een succesvolle samenwerking is gebaseerd op communicatie en vertrouwen. Waar mensen werken, kan het altijd gebeuren dat er misverstanden ontstaan of fouten worden gemaakt. Als de communicatie faalt of het vertrouwen beschadigd is, kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen. Vaak zien we dat een oplossing kan worden gevonden voor uw probleem en dat de weg van een officiële klacht niet bewandeld hoeft te worden. Door met elkaar te praten en vooral goed naar elkaar te luisteren kan in de meeste gevallen samen een oplossing worden gevonden. U kunt daarbij geholpen worden door de contactpersoon van onze school. Onze contactpersoon biedt u een luisterend oor en wijst u de weg binnen de school.
De meeste kwesties/klachten over de dagelijkse gang van zaken op school zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en directie op een juiste wijze kunnen worden opgelost.
Er kunnen natuurlijk situaties zijn waarbij dit niet lukt. Om ook in die situaties eerlijke behandeling van de kwestie/klacht te kunnen garanderen beschikken we over een voor alle scholen geldende klachtenregeling.
Om tot oplossingen te komen of een klacht in te dienen kan ook één van de twee externe vertrouwenspersonen van CPOW benaderd worden. De rol en contactgegevens van de externe vertrouwenspersonen vindt u eveneens via bovenstaande link naar de klachtenregeling.